מונים את ההישגים • "היו לנו הרבה ניסים במושב הזה"

סגן שר האוצר יצחק כהן ממשיך לפרט: 155 מיליון שקלים תוספת לעולם התורה ולישיבות. שזה כולל החזרת תקציב הישיבות למקורו, שיעמוד על מיליארד ו 119 מליון ש''ח
איתי גדסי 3 Comment on מונים את ההישגים • "היו לנו הרבה ניסים במושב הזה"

איציק כהן יורה מספרים ומפרגן לליצמן ודרעי • שיאן הנוכחות אורי מקלב מדבר על סיעתא דשמיא וח"כ בן צור מפתיע עם עשיה למען הנכים, אלרגניים אוטיסיטים ובעלי חובות • איתי גדסי והנציגים בכנסת מסכמים מושב

צילום: Miriam Alsterl/Flash90
סגן שר האוצר יצחק כהן ממשיך לפרט: 155 מיליון שקלים תוספת לעולם התורה ולישיבות. שזה כולל החזרת תקציב הישיבות למקורו, שיעמוד על מיליארד ו 119 מליון ש''ח
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי הכנסת החרדים פועלים שעות נוספות למען הציבור. עם סיום מושב הקיץ והיציאה לפגרה יצאנו לסכם עם חברי הכנסת החרדיים את מושב הקיץ האחרון בכנסת, לקראת מושב החורף שצפוי להיות חם וסוער.

אם אין קמח אין תורה: בדקנו עם סגן שר האוצר יצחק כהן, איזה חוקים עברו במושב האחרון לטובת הציבור החרדי. כהן לא צריך לחשוב הרבה ושולף: "הצלחנו להביא לתקצוב המוכש"ר ותל"י ב-50 מיליון ש"ח לשנה, שכוללים תגבור לימודי יהדות ותקצוב שעות טיפוח למוסדות המוכר שאינו רשמי".

סגן שר האוצר יצחק כהן ממשיך לפרט: 155 מיליון שקלים תוספת לעולם התורה ולישיבות. שזה כולל החזרת תקציב הישיבות למקורו, שיעמוד על מיליארד ו 119 מליון ש"ח. הבטחת הכנסה: מלגה של 1040 ש"ח בחודש לטובת אברכים מעוטי יכולת. מענק יתומים: אושרו כ- 200 אלש"ח ליתומים משני הורים בשל פעולות איבה. הוקמה רשות פיננסית עצמאית לשוק ההון, רשות שתבטיח הגנה מיטבית ואחראית לכספי האזרחים. תוכנית חסכון לכל ילד: השקעת המדינה לכל ילד בסכום כולל של 2.7 מיליארד ש"ח בכל שנה. הקמת קופות גמל להשקעה: רפורמה המיטיבה עם המבקשים לחסוך כסף, הליך זה מאפשר ריבית גבוה לחוסך.

כהן גם מעניק את הקרדיט: כל ההישגים הללו הם מאמץ משותף יחד עם יו"ר תנועת ש"ס שר הפנים הנגב והגליל הרב אריה דרעי ושר הבריאות הרב ליצמן. כשכמובן כל הפעילות התאפשרה בהתאם להנחיותיו של שר האוצר משה כחלון ואודות שיתוף הפעולה, האמון והערכה בנינו ועם בכירי משרד האוצר".

סגן שר האוצר יצחק כהן סיכם לקול חי: "עולם הישיבות, ילדי ישראל במוכש"ר, אברכי הכוללים, יתומי שני הורים, אזרחי ישראל וכלל ילדי ישראל, אני חש סיפוק לבשר על שורת הטבות אלו לכולכם, זאת, בפעילות משותפת יחד עם עמיתי שלוחי מרנן ורבנן גדולי ישראל. וכבר בימים אלו בפתיחתה של שנת תשע"ז אני עמל על פרויקטים, רעיונות ומיזמים חדשים להמשך רווחתכם ולטובתכם, ובתקווה לסיים את פרויקט ביטוח האברכים עליו אני עמל".

צילום: Miriam Alsterl/Flash90

ח"כ אורי מקלב שזכה לפי בדיקת אתר "קול חי" בתואר שיאן הנוכחות והחקיקה במושב האחרון אמר ל"קול חי": בס"ד הצלחנו ביום האחרון של המושב לתקן את חוק הליבה, ולהחזיר את המצב לקדמותו, אני חושב שזה הדוגמה הטובה ביותר למה שעברנו מתחילת הקדנציה.

מקלב הוסיף: "היו לנו הרבה ניסים בתקופה הזו, שהצלחנו לתקן את המעוות מהקדנציה הקודמת, הן בחוק הגיוס, הן בנושא הליבה והן חוק המקוואות ושאר הדברים החשובים. אנו מקווים שהסייעתא דשמיא שליוותה אותנו תמשיך ללוות את הפעילות ונזכה להמשיך לקדש שם שמים.

צילום: Miriam Alsterl/Flash90

ח"כ יואב בן צור זכה רק בשבוע שעבר להעביר את הצעת החוק הפוטר ישיבות ובתי מדרש מתשלומי ארנונה. ומסכם את המושב האחרון בשלל הצעות חוק למען הציבור: עבר בקריאה ראשונה חוק הוצל"פ מניעת עיקול כספי ערובה לפיו לא ניתן יהיה לעקל כספי ערובה לשחרור ממעצר. כמו כן במסגרת ועדת חוקה סוכם עם הממשלה כי כבר בתחילת מושב החורף תוגש הצעת חוק ממשלתית לפיה חייב משלם יהיה פטור מתשלום ריבית פיגורים בכדי לאפשר לחייב להשתקם כלכלית.

בלשכתו של ח"כ בן צור מציינים כי הגיש הצעות חוק למען הציבור בנושאים שונים, בין היתר הוגשו הצעת חוק לזכויות חברתיות לאנשים עם אוטיזם למען שילובם בקהילה. הצעת חוק השוואת קצבת הנכים לשכר המינימום בארבעה פעימות. הצעת חוק יסודות התקציב המחייבת את המדינה לפרסם עם תום כל שנה את הכנסות המדינה ממס ואת ההטבות שניתנו לתאגידים במס. הצעת חוק המזונות הבטחת תשלום שנועדה לסייע לאימהות חד הוריות שמקבלות תשלומי מזונות מהביטוח הלאומי להשתלב בשוק העבודה מבלי לפגוע בזכויותיהם לקבל את תשלומי המזונות. כמו כן הוגשה הצע"ח פקודת בתי הסוהר חופשות שמטרתה לאפשר להסיר לצאת לשמחות משפחתיות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה (זה חוק אולמרט) שלא ניתן לו לצאת לבר המצווה של נכדו.

צילום: Miriam Alsterl/Flash90

במקביל חה"כ בן צור ישב עם פורום הנכים בכדי לעמוד מקרוב על צרכי הנכים. נפגש עם הורים לילדים אוטיסטים שהובילה לחוק המיועד לילדים עם אוטיזם. כמו כן נפגש עם הורים לילדים הלוקים באלרגיה נשיפה בכדי לבחון דרכים לסייע לילדים אלו במוסדות החינוך. עם ראשי הוועדים של התחבורה הציבורית בישראל בכדי לגבש תוכנית שתשמור על זכויות הנהגים בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    יש כאן פשוט ניתוק מהשטח
    תקציב המוכש"ר נשאר 30% בניגוד להסכמים הקואליציוניים
    גם החמישים מליון שמנופף איציק כהן, לא הגיע מהם שקל למוסדות חרדים כי משרד החינוך
    עד עכשיו לא פנה לשום מוסד חרדי, הוא פנה רק לערבים הנוצרים, והחינוך החילוני
    מוסדות הפטור אבדו מבחינה חוקית את עצמאותם באופן מחפיר שאין לו שום הסבר
    הגיע הזמן כנראה להקים מפלגה חרדית חדשה (לפי הסקרים יש מספיק מנדטים חילוניים כדי
    לליצמן וגפני)

  2. 2

    בס"ד
    לא ניתן ליועצי התדמית של חברי סיעת יהדות התורה לבצע יחסי ציבור ולהרדים ולהסיח את דעת הציבור מהנושא שבציפור נפשו!
    לא ניתן להשכיח את הדבר הנורא שעשו יהדות התורה במושב הכנסת האחרון שיזכר לדראון עולם
    במקום ישום ההסכם הקואלציוני הדורש (בסעיף 66 להסכם) מחיקת האמור בסעיף 4 בנוגע לאי תקצוב המוסדות החרדים, קמו חברי יהדות התורה והכניסו בחוק זה סמכויות לשר החינוך להתערב בחינוך הטהור בחיידרים, וזאת אפילו בג"צ לא דרש ולא התיימר לדרוש מעולם.
    ואם כך במוסדות הפטור הלא מתוקצבים, מה יהיה ולהיכן נגיע עם רוב מוסדות הפטור שכן מתוקצבים, זאת לאחר שבימים האחרונים בעקבות החוק הרע הזה הודיע בנט שיפעל לשינוי הדרגתי התוככי החיידרים על ידי תקנות והגברת הפיקוח של מפקחי משרד החינוך
    בכך הפרו במו ידיהם החכי"ם החרדים את הדרישה הנחרצת בהסכם הקואליציוני האומרת: (סעיף 52) "יישמרו עצמאותו , מעמדו הייחודי ותקצובו היחסי של החינוך החרדי על כל סוגיו"
    זאת במקום לדרוש פיטורי המוני המפקחים של משרד החינוך שמונו בתקופת פירון!
    גם סעיף 67 שבהסכם הקואלציוני, בנוגע להסדרת תקצוב מוסדות החינוך החרדי שמקבלים בפועל 30% במוכש"ר במקום 75% , ו-25% בפטור במקום 55%, כל זה לא כובד ולא קויים
    סעיף זה קובע: "שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכש"ר"
    במקום זאת משרד החינוך מונע מהמוכש"ר החרדי קבלת חלקם מתום 50 מליון ₪ שהועברו זה מכבר, וזאת על ידי פניה אך ורק למוסדות ערבים נוצרים ומוסדות חילונים להסדיר קבלת תקצוב "שעות תגבור לימודי יהדות", ולעומת זאת שום מוסד חרדי לא קיבל פנייה להסדיר תקצובו המגיע לו (רק ביטולי רשיונות יודעים במשרד החינוך להודיע לכל מוסד באופן אישי על ידי דיוור בדואר רשמי…)
    חברי יהדות התורה! ציבור היהדות החרדית מאוכזב ממכם קשות, הפנתם לנו עורף והתבשמתם והתענגתם מסקרים מלטפים בכדי להרדים אתכם ולשחד אתכם על משמרתכם!